Online Diary Bicara Hati..: "Fitnah akan merosakkan sesuatu perhubungan".

Friday 3 May 2013

"Fitnah akan merosakkan sesuatu perhubungan".

بسم الله الرحمن الرحيم ...
comel kan kucing kat ats 2..grrrr..haha..motip??abaikan kucing 2..
hai semua..
Apa khabar? Lama gak kan aku tak update entry...bukan apa. sibuk sikit lately *padahal tak buat pepe pun.. hahaha...cuti sem kot..mana ada buzy..just mls je nk taip2 ni..* okey laa..korang mesti setujukan dengan apa yg aku nak cakapkn ni..
"Fitnah mampu merosakkan sesuatu perhubungan". 
Setuju tak? okay, lau tak setuju lagi dengan aku takpe, mari aku bawakan penjelasan yang munasabah lagi berkesan untuk korang jadi bersetuju dengan aku..dan lau x setuju pon..xpe..xkan nak pksa korang supaya setuju cakap aku kot..kan3..okey..aku sebenarnya..da lama daa lupakan perkara ni..tapi tetibe perkara yang sama muncul lagi..aku baru dengar semalam dri kawan aku, yang ada hambah ALLAH yang dikasihi serta mempunyai  emigenasi yg amat tinggi tentg wanita yang perwatakan luarannya mcm lelaki...meh aku cerita skit..xnk bnyk2 pon..just aku nak korg tahu..xsemua perempuan yang luarannya lelaki n rapat dengan wanita ni lesbian okey..

lelaki suka lelaki digelar gay kan .. tapi aku suka tengok perempuan ,rapat dengan perempuan takkan nak kata aku lesbian pulak ? gay ? lagi tak relevan..suka tengok saja,.bukan suka sampai menikam ke hati..itu nanti memang jadi kes parah lah kot..selisih malaikai 44 kot..kenal kot dosa atau pahala..korang ni..suka slh anggap kat  perempuan yg rapat kat perempuan..mula laa korang gn emigenasi yg sememangnya tinggi 2..hey..rapat kat perempuan xsemestinya lesbian laa..aku suka perhatikan perempuan ni..rapat, dari sikap , pemakaian dia .. camne cara dia berinteraksi dengan orang lain..sebab , yang baik tu aku cuba adaptasi dalam diri aku ni..aku bukan perempuan yang lemah gemalai..tapi mungkin org ni ngok dri luaran perempuan ni kasar..org akan salah anggap..mulut-mulut manusia akn ckp..yg org ni ada hati gn perempuan laa..songsang laa..ap bagailaa.hey biar aku jadi wanita sejati cukuplaa.suka aty korang..korang punya mulut..mulut org kita bukan leh tutup..sia2 korg dpt dosa..aku dapat pahala free jew..alhamdulillah..

Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”(Q.S. al-Buruj: 10)
Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebahgian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik  kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12) 

aku xnk tahu pun sape yg bawa mulut ni..mmg mula2 aku mara gn dia..aku rasa mcm nk suh dia makan cili api..yg ibu aku tanam kat belakang rumah..sengar dari ladang gitu..biar padan muka dia..selamat aku xthu siapa org 2..lau x mmg da kena kot..jgn nak test kesabaran aku..do not test me okey..bajet jew..lau yg sebenarnya..xpon..org gah mara kan..mcm2 akn keluar..tlg jgn jatuhkan seseorg dgn fitnah awak 2 wahai hamba ALLAH..tlg jgn menilai seseorg dari luaran sahaja..kenal laa hati budi seseorg sebelum minilai baik atau buruk seseorg..sama2 laa kita perbaiki diri kita..manusia xpena lari dari melalukan kesalahn...sama2..muhasabah dri..saling maaf memaafkan..wahai hamba ALLAH yg saya kasihi..saya mntk maaf lau saya ada lakukan kesalahan kat anda..harap dimaafkan..:)

"Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya." (Surah Al-Baqarah: 191)
janganla suka hati je nak fitnah-fitnah melulu tanpa ada sebarang siasatan dan bukti..belajar gn aku mcm mne nk siasat..cita-cita aku nk jadi polis aww..so aku tahu laa serba sedikit nk menyelidik perkara2 mcm ni..hehe..xmao laa mara2..chill je..sbb ALLAH ada bersama hmbaNYA yg dianiaya dan teraniaya..Semoga Allah membuka pintu hati kita semua, Amin.

nota kaki..aku masih normal..dan hati aku still ada kat lelaki..xd hati langsung dengan perempua..semua perempuan yg aku rapat..aku anggap kaka dan adik..sbb aku nak ada keluarga perempuan..aku syg korang kerana ALLAH SWT..YA ALLAH..kuatkan aku utnuk menghadapi ujianMU ini...aminn..

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen