Online Diary Bicara Hati..: 04-Feb-2013

Monday, 4 February 2013

ALLAH,ALLAH DAN ALLAH,..ALLAH SEGALA-GALANYA

apabila kita jatuh kerana manusia, bagunlah kerana ALLAH..
ALLAH adlah segala-galanya bagi kita..
DIA sebaik-baik pelindungan..dan DIA lah sebaik-baik pemeliharaan..
ingin ku kongsi kan tatapan ni buatmu..kita xnk gadaikan tawaran menjadi calon bidadari syurga,semata2 nak menjadi bidadari dunia yg akn pudar kecantikannya, kita xmahu gadaikan tarian dan nyanyian yg akn kita persembahkan di taman yang abadi disana..semata mata nak menari dan menyanyi ditaman palsu dunia, berjanji lah pada ALLAH.biar seindah manapun dunia ini..kita akan memilih keindahan yang kekal disana..dunia ni hnyalah sementara..akhiratlah kehidupan kita yang sebenarnya
ana..syuhada igat kata2 ni smpai blew2..:-)

Bila kita bersedih kerana sesuatu.. Allah sentiasa bersama kita.. hati kita tak pernah rasa nak ganggu orang lain untuk merasai kesedihan yang kita rasa.. yang kita tahu, Allah tahu apa yang kita rasa dah cukup.. bergitu juga dengan kebahagian.. Allah pasti berikan kebahagian buat kita yang sentiasa ingat padaNya.. kebahagian yang hakiki adalah kebahagian di akhirat.. dunia memang cuma sementara selagi umur kita panjang..

bagi kita masalah kita cukup besar..xcukup kasih sayang dri ibu ayah..ibu ayah x perdulikan kita..xrasa pun bahagia adanya keluarga..tp adakah kita pikir..ramai manusia kat luar sana lebih teruk pada kita..dieorg xd ibu ayah tuk bergantung harap..xmerasa kasih syg ibu ayah masa kecil lagi..tp kita xrasa semua 2..bg kita..mslh yang dihadapi kita sgt2 besar..smpai rasa xd jalan penyelesaian..arr..aku mmg lemah..terima kasih kaka sbb bg nasihat ni pda kita..kita akn igat smpai bile2..btul..masalah kita xbesar pon..ada manusia yang lagi besar masalahnya..

ALLAH punya hadia buatmu..
sebuah cahaya untuk kegelapan..
sebuah rencana untuk hari esok..
sebuah jalan keluar untuk masalah..
sebuah kebahagiaan untuk kesedihan..
dan akk punya hadia buat adik..
sebuah doa..agar ALLAH selalu menyertai 
setiap langkahmu..
Jangan katakan kepada Allah kita ada MASALAH BESAR. 
Tapi katakanlah kepada masalah, kita ada ALLAH YANG MAHA BESAR.
 Allahuakhbar !
nabi muhammad berkata
'sesungguhnya ALLAH berkata, AKU akn bersama dengan hambaKU 
sebagaimana hambaKU mengigatiKU..dan bibir mereka 
sentiasa bergerak menyebut NAMAKU,,
so jgn pena penat menyebut ALLAH,ALLAH DAN ALLAH..
sbb ALLAH lah segala galanya..
by;kak nur qasehh..:-)

aku sgt2 bersyukur..ALLAH SWT telah pertemukan aku gn dua insan yang baik seperti nur farhana dan kak nur qasehh..YA ALLAH..semoga hubungan kami akn kekal didunia ataupun diakhirat..aamiin..

note : aku akn sentiase merindui nasihat2 daripada nur farhana n kak nur qaseh..terima kasih..
sy syg kalian berdua..:-)



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

sahabat selamanya

heloo2..
hah nmpk x 2..sahabat selamanya..yang ni pena saya ceritakan
 kat entry yang sebelumnya..dlu sya rahsiakan nme nye..
skunk sya dha yakin sgt2..die lhaa sahabat selamanya..
die sahabat terbaik saya..hope persahabatn ni akn kekal dunia akhirat.
die sorg yang sgt2 baik.walau ap pon terjadi, sy ad masalah ke,happy ke,
sedih ke,,nama yg penama sy akn cri nur farhana ismail..nak ngok x pic die.
ngok kat bawa ni..die budak comel..:-)
bayang kan laa ni die.mne leh tunjuk pic dlu..nme jew dlu.
pic kemudian ye.btw..sy mmg syg diesy mntk maaf kat ana
 sbb bnyk tpu ana..bnyk mara2 ana,,
bnyk sakitkan aty ana..sya tahu sya xlayak tok menjadi sahabat terbaik awk..
tp sy cuba jdi sahabat yang boleh happykan ana ble ana sedih. 
mmg saya x sebaik ana..sya sgt bersyukur sbb dpt kawan sebaik ana,,
terima kasih ana..maaf kan semua kesalahan syuhada..


 Bersahabat kerana Allah SWT bukan kerana harta, kepintaran, keturunan,
 nafsu syahwat, pengaruh, kuasa dan sebagainya.
 Kita bersahabat untuk mendapatkan pahala daripada Allah SWT
 bukannya mengharapkan kebaikan kita dibalas oleh sahabat kita.
berapa bnyk kesalahan yang sy lakukan kat ana..sy harap ana da dpt 
maafkan nya..

Saya menyayangi ana. semoga saya dapat 
memperbaiki segala kekurangan saya...memperbetulkan segala kesalahan saya. 
menjadi yang terbaik untuk ana dan sahabat sya.Berdoa dan terus berdoa.
agar saya dan sahabat2 saya sentiase berada di dalam kasih sayangNya...
rahmat dan lindunganNya.aaminn.terima kasih wahai sahabat...
semoga kita bersama-sama dikumpulkan di dalam JannahNya yang sangat indah..

note:you can't stay mad at someone who makes you smile..so love your friends...
do not be angry..smile always..:-)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

cemburu bila lihat wanita solehah..:-(

dari hati yang sedang berduka..

saya x cemburu melihat wanita2 lain yang lebih cantik berbanding saya..
tapi saya sangat2 cemburu melihat wanita lain yang lebih solehah berbanding 
saya..saya x cemburu melihat wanita2 lain dapat pakwa yang 
hencem dan bergaya..tapi saya sangat2 cemburu melihat wanita2
 lain dapat suami yang soleh..Ya Allah..solehahkan aku dan
 seluruh keturunanku..aamiin..
Everyday i cry..i cry and cry..but sometimes i manage to stop and
 endure the pain...Because if i keep on crying semua masalh pon xkan
 dpt diselesaikan..saya malu sendiri, sekarang saya dalam perubahan mengenal Penciptaku,mengenal Agamaku, mengenal tujuan hidupku.
.bantulah saya YA ALLAH..ye saya tahu tok membuat satu perubahan itu 
amat sukar..tp saya sgt2 ingin menjadi
seperti wanita-wanita solehah di luar sana..
 Oleh itu saya nak minta semua yang mengenali diri saya 
untuk tegur dan doakan saya.Dan saya mendoakan supaya 
lebih ramai wanita diluar sana berubah kepada kebaikan dan 
menjadi wanita solehah.insyaAllah.

kita semua tahu kan wanita adalah perhiasan dunia..
sebaik baik perhiasan adlah 
wanita solehah..cinta mereka milik TuhanNya..rndu mereka tok rasul mereka,
sedangkan saya ni..masih jauh perjalanan nak jadi wanita seperti 2..
kadang2 saya cemburu melihat kawan2 yang semakin hari semakin baik
jiwanya, suci akhlaknya, batas pergaulannya terjaga..
sungguh saya mahu jadi seperti mereka semua,


tapi saya masih susah tok berubah menjadi wanita solehah.
.hati remaja meronta ronta nak mencari keseronokkan buat diri..
mmg saya berusaha menjaga hak ALLAH..
saya jaga solat,puasa,batas aurat..tp knpa saya masih susah tuk jadi baik..
Ya Allah,jauhilah saya dari syaitan yang direjam.peliharalah hatiku,
peliharalah pendengaran ku,peliharalah akhlak ku,peliharalah diriku.
saya yakin denganMu, yang Engkau akan selalu menjaga diri ini.
saya mahu jadi wanita solehah bak bidadari syurga..


ya Allah, permudahkanlah hamba-Mu menjadi wanita solehah yang jauh lebih baik daripada bidadari syurga-Mu.......

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen