Online Diary Bicara Hati..: cemburu bila lihat wanita solehah..:-(

Monday 4 February 2013

cemburu bila lihat wanita solehah..:-(

dari hati yang sedang berduka..

saya x cemburu melihat wanita2 lain yang lebih cantik berbanding saya..
tapi saya sangat2 cemburu melihat wanita lain yang lebih solehah berbanding 
saya..saya x cemburu melihat wanita2 lain dapat pakwa yang 
hencem dan bergaya..tapi saya sangat2 cemburu melihat wanita2
 lain dapat suami yang soleh..Ya Allah..solehahkan aku dan
 seluruh keturunanku..aamiin..
Everyday i cry..i cry and cry..but sometimes i manage to stop and
 endure the pain...Because if i keep on crying semua masalh pon xkan
 dpt diselesaikan..saya malu sendiri, sekarang saya dalam perubahan mengenal Penciptaku,mengenal Agamaku, mengenal tujuan hidupku.
.bantulah saya YA ALLAH..ye saya tahu tok membuat satu perubahan itu 
amat sukar..tp saya sgt2 ingin menjadi
seperti wanita-wanita solehah di luar sana..
 Oleh itu saya nak minta semua yang mengenali diri saya 
untuk tegur dan doakan saya.Dan saya mendoakan supaya 
lebih ramai wanita diluar sana berubah kepada kebaikan dan 
menjadi wanita solehah.insyaAllah.

kita semua tahu kan wanita adalah perhiasan dunia..
sebaik baik perhiasan adlah 
wanita solehah..cinta mereka milik TuhanNya..rndu mereka tok rasul mereka,
sedangkan saya ni..masih jauh perjalanan nak jadi wanita seperti 2..
kadang2 saya cemburu melihat kawan2 yang semakin hari semakin baik
jiwanya, suci akhlaknya, batas pergaulannya terjaga..
sungguh saya mahu jadi seperti mereka semua,


tapi saya masih susah tok berubah menjadi wanita solehah.
.hati remaja meronta ronta nak mencari keseronokkan buat diri..
mmg saya berusaha menjaga hak ALLAH..
saya jaga solat,puasa,batas aurat..tp knpa saya masih susah tuk jadi baik..
Ya Allah,jauhilah saya dari syaitan yang direjam.peliharalah hatiku,
peliharalah pendengaran ku,peliharalah akhlak ku,peliharalah diriku.
saya yakin denganMu, yang Engkau akan selalu menjaga diri ini.
saya mahu jadi wanita solehah bak bidadari syurga..


ya Allah, permudahkanlah hamba-Mu menjadi wanita solehah yang jauh lebih baik daripada bidadari syurga-Mu.......

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen