Online Diary Bicara Hati..: pengalaman ngeri yang x dapat aku lupakan..!!!

Thursday 7 March 2013

pengalaman ngeri yang x dapat aku lupakan..!!!


Dengan nama Allah  yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
Bismillah permulaan kata,
Pada Allah Yang Maha Berkuasa,
Mohon redha hidup di dunia,
Agar selamat dari azab neraka.

alhamdulillah,masih dipanjangkan umur n sihat kesihatan bersama2 orang tersayang...
YA ALLAH..pada 6.3.2013..mmg pegalaman ngeri yg x dpt aku lupakan lha kan..
nyaris2 kami sekelas nk accident tadi..YA ALLAH..mmg xdpt nk bayangkan lhaa..
mmg xthu laa nk cerita..rasa mcm mati idup semula pon ada juga..

cerita die mcm ni lha..rakan sekelas aku mntk aku ajar die memandu kereta..okey..
aku on jew lha..sbb die ckp nk belajar dlm kawasan kuim jew...
last2..die ajak budak kelas aku..yg mmg kepoh n bisinglaa..yg mmg kuat jalan..
last2..die ajak pgi a'famosa..aku igat bdx yg nk belajar kete ni..
suh laa bdx yg ad lesen bawa kan..tp x..die yg nk bawa..emm..ak xthu laa nk ckp apa..
aku bg jew laa die bawa..pehh..mcm belagak daa ada lesen..
bnyk laa peristiwa yg xdpt aku lupakan..kne hon gn bas,lori..bnti tengah jalan..
enjin mati..agaklaa kan..xd lesen nk belajar kat jalan raya..lau aku kata ni.
.die kata aku belagak laa..aku pon diam jew laa..biar kan die bawa...
emm baru jew kuar dri kuim..da kne hon gn bas sek..sbb die nk belok kanan..
xbg singnal..n xngok kete 
belakang..tetibe nk masok jew..emm malu aku dok dpn..

smpai jew kat sungai udang..aku suh bg singnal kanan..nk seleko..
die bukan main tengah..still main kiri lagi..n aku suh main tengah..
terus die masok..xngok pon belakang..kne hon gn lori pulak..mmg bnyk laa..
die jenis x makan kata..aku mcm nk sepak jew..da suh ajar..
blew aku kata dgar laa..ni x..gerammm..aku xthu nk cite mcm mne..
hah yg ni lgi 1..time lembu melintas jalan..die nk jalan jew..
kita org da ckp awk2 tekan break..tp die xtekan pon..die tekan mnyak lagi laju...
last2 nk nk langgar lembu 2..baru die break mengejut..
smpai baru hangit..sbb break mengejot..aduhhh...okey time parking.
.ad ke die terus masok..selamat x langgar kete vios..woii...gnti mahal 2..
last2 aku jew parking..balik dri a'famosa aku yg bawa..singgah kat sungai udang..
pegi pasar mlm jap..dak ika yg nk belajar kete ni..nk bawa lagi..emm..
aku mmg xnk bg..tp nk wt cm mne..kete die sewa sbb die nk belajar kete..
so aku mls nk dok sebelah die..ak dok belakng lakk..emm..
ni paling kita org bt nyawa kita org tercabut laa..time seleko...
nk belok ke kanan..kan kne selo..n tkar gear 2 kan..die x..lagi tekan mnyak..
n terus belok..kete kita org terangkat laa..kancil kan regan..emm..
YA ALLAH..time 2..aku rasa kosong jew..aku pkir lau langgar bampa jalan 2..
mmg kita org cedera para gler kot..n akn jtuh ke bawa..syukur alhamdulillah..
kami diepanjangkan umur.. :-(

note..patuhi laa undang2 jalan raya..memandu tanpa lesen adalah salah satu
 melanggar peraturan jalan raya..so berhati-hati ketika memandu..







Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen