Online Diary Bicara Hati..: Pengalaman Mendewasakan dan mematangkan kita..!!

Saturday 2 November 2013

Pengalaman Mendewasakan dan mematangkan kita..!!

Hye semua..
kali ni aku dpt idea dari someone..yg sentiasa ada dalam aty aku ni.. dia selalu membuat aku happy disaat aku sedang bersedih.. sebenarnya..walaupun skrg aku gah xd mood nak bercerita.. tp aku gagah kan juga untuk bercerita di blog ini...pengalaman dapat membuat kita kenal siapa diri kita sebenar dan kenal erti kematangan... kematangan?? Matangkah kita ?? betul ke kematangan itu dpt kita capai dengan pengalaman yg lalu?? Bagi aku..kematangan itu hnya akan datang apabila seseorg itu dpt knl diri sndiri..knpa kita perlu knl diri sendri.?? Ia penting kerana kalau masih x dpt mengenali diri sendri ..apa kejadahnya kita labelkan diri kita dha matang..
Walaupun sng untuk aku ungkapkan..itu semua x pnting..yg pnting skrg kita yg sepatutnya belajar dri kesilapan yg lalu..yg pena kita lakukan..belajar dgn pengalaman yang lampau untuk memastikan kita terus bergerak ke hadapan kerana musuh ada dimana saje,,dan sentiasa memerhatikan kita..kehidupan perlu diteruskan..walaupun kita pena melakukan kesalahan...Allah itu maha Adil..igatlah..kehidupan ni adalah satu anugerah yg diberikan Allah kepada kita..
sebenarnya..kita juga blh belajar sesuatu dripd pengalaman seseorg..dan juga musibah yg menimpa kawan2 kita..so aku akn belajarnya..belajar dri pengalaman kita dan kawan2..aku bkn budak2 ..aku perlu pkir untuk masa depan..kita hidup didunia hnya sementara..carilah yg terbaik untuk diri kita..jgn pena sia-siakn peluang yg baik dtg didepan mata.. lau kita lepaskan..mungkin susah untuk kita dpt kembali..hargailah dengan apa yg kita ada..mmg manusia ni tidak pena puas dengan apa yg dia ada..tp kita kita hargai apa yg ada didepan mata..lau ia pergi..apa yg kita dpt..kita perlu mencari kembali..jgn buang masa,.buat laa pengalaman dlu sebagai pengajaran di masa hadapan...kita perlu ada sifat terbuka untuk semuanya,,kita xblh menghukum semuanya..apa yg terbaik ada dihadapan kita..
haha..aku rasa aku daa lari pada topik..tp nak wat cm mana..ni laa asam garam dunia..pucuk pangkalnya..dari hati..setiap yg jadi..ada sbb dan hikmah..Allah xpernah berlaku zalim pada hambaNya..tp kita yg selalu zalim pada diri kita sendri..dan igat Allah dalam hidup kita setiap masa..andai kita tersasar..jgn segan untuk kembali pada jalan yg lurus..sebb Allah Maha Pengampun dan Maha Penyanyang..wsalam..


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen