Online Diary Bicara Hati..: LELAKI !! TOLONG JANGAN BUAT PEREMPUAN MENANGIS!!!

Sunday 27 October 2013

LELAKI !! TOLONG JANGAN BUAT PEREMPUAN MENANGIS!!!

hai semua..
huwaa..lama gileerr aku x update blog, kan.?dah berhabuk blog ni jadinya.sebulan lebih kot aku tnggl kn blog aku ni..disebabkan kekeringan idea plus2..ag pon aku ni bz gn persiapan final exam laa..xd masa nk berceloteh dalm blog ni.lau berceloteh pon..mcm laa ad yg sudi nak membacanya,.kalau ada yg sudi baca..terima kasih ye..disbbkn cuti semester baru je bermula.so bermula laa juga kjew sambilan aku kat rumah dengan berblog..baca novel n layn movie korea..okey2..aku suka merepek..back 2 topik.wahai lelaki..tolong jgn buat kaum hawa menangis!!

wahai lelaki.. pernahkah kamu tertnya-tnya knpa seorg perempuan sanggup menangis disebbkan kamu?? Mungkin sbb kamu da terbiasa dengan kenyataan bahawa perempuan mmg suka menangis..kalian semua slhh...seorg perempuan xkn menangis dgn mudah tetapi apabila dia menyintai kamu..dia cuba merendahkan egonya semata-mata kerana kamu..apabila dia menangis kerana kamu..pndanglah matanya..blhkah kamu rasakn apa yg dia rasa..?? pernahkah kamu cuba untuk memahami apa yg dia rasa?? Cuba kamu pkir..berbaloi ke dia menangis dihadapn kamu hnya kerana kamu??  Pkir laa wahai lelaki..dia menangis bukan kerana dia lemah ..dia menangis bukan kerana mahu dikasihi atau simpati...dia menangis sbb dia x lagi mampu untuk menangis di dalam hati..kesedihan yang dirasainya semakin berat untuk disimpan...

wahai lelaki...cuba ambil masa untuk berfikir ..jika perempuan menangis hnya kerana kamu..mungkin sudah tiba masanya kamu berfikir semula dimana silap kamu..kerana hnya kamu yg tahu jawapannya..fikirkan laa wahai lelaki..mungkin suatu hari ia akn membuat anda xsempat untuk menyesal dan xsempat kamu nk mengucapkan perkataan “maafkan saya” .. lelaki..!! jgn pernah mengungkapkan kata cinta kepada wanita..selagi kamu belum benar2 yakin dan sedia untuk bercinta..kerana kamu hnya akn membuat dia menangis dan sengsara..mudah untuk sorg perempuan untuk berpura-pura melupakn cinta pertamanya..tp bukan mudah untuk membuang parut dalm jiwanya..

 wahai perempuan..jgn lemah kerana cinta lelaki..!!! kita boleh hidup tanpa cinta lelaki yg blom pasti jadi milik kita..jgn lemah sgt sbb cinta lelaki..jgn biarkan lelaki merendahkan maruah anda..jgn menagis sbb sorg lelaki..pcya laa..ada ramai lagi lelaki yg layak untuk mencintai anda..entry kali ni pasal cinta..aku post tntg cinta..aku sendri xyakin..haha..entah laa..aku rasa sejak akhir2 ni ..aku ni ibarat doktar cinta laa..aku sendri single..bajet mcm pndai bab cinta..itu pndangan org kat aku..btw..ad aku kesah ke..?? org kata..pengalaman mengajar kita kematangan..korg putus cinta...buat dekk je..kalau korg rasa korg lagi kejam dkat lelaki..x.. lelaki lagi kejam dgn anda..korg jgn lemah sbb lelaki..lau btllah lelaki syg kat kita..dia xkn penah skit pon membuat kita menangis..cuba lha lupakn lekaki mcm 2..mmg mula2 sakit..tp lama2 insyaALLAH okey laa..msti korg akn ckp aku..cakap senang laa..cuba aku yg mengalami nya kn..yup..mmg aku xd kat tempat korg..tapi aku tahu apa yg korg rasakn..aku tahu sakitnya bila lelaki buat xthu gn kita..aku dapat rasa kn 2.. tapi knpa aku leh kuat..aku Cuma ingat kata2 kawan aku..carilah cinta ALLAH sebelum kita mencari cinta manusia..kerana cinta ALLAH lah yang membahagiakan cinta manusia dan yang akn meredhai cinta manusia hingga ke akhir hayat manusia itu..tanpa cinta ALLAH cinta manusia itu xkan kekal..dan akn menjadi cinta nafsu semata-mata..bila cinta kerana ALLAH..berpisah xkn gelisah..bertemu pasti xjemu..ukhwah itu indah..bila bertemu dan berpisah hnya kerana ALLAH..cinta ALLAH adalah cinta yang maha Agung..sapela kita tnpa cinta dari Maha Pengasih..

note : biar putus cinta dengan manusia asalkan x putus cinta dengan ALLAH..ALLAH akn gntikan dengan yg lebih baik..namun..jika putus cinta dengan ALLAH..apa lagi yg nak digntikan..??  cintakan bunga akn layu...cintakan manusia akn mati...cintakan ALLAH kekal abadi..itulah cinta..cinta hakiki.. <3


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen