Online Diary Bicara Hati..: KKU. KAWALAN KERHOMATAN UTAMA..(JPAM.)

Monday 25 March 2013

KKU. KAWALAN KERHOMATAN UTAMA..(JPAM.)

بسم الله الرحمن الرحيم . . .

hai korng..sihat x?? alhamdulillah..kali ni x nak cerita bnyk2..penat,pening semua ada..disebabkan menjalani program kawat kawalan utama di jpam negeri melaka untuk majlis ulang tahun jpam yg ke 61 peringkat kebangsaan yg diadakan di melaka..berlatih selama seminggu..lama tau..just berkawat je..haishh..pgi pon xd hati kat stu..bkn atas kerelaan aty..tp disebabkan kawan aku sentiase nasihatkan aku..sentiase ikhlas dalam melakukan apa saja..aku cuba ikhlaskan diri pgi stu..akhirnya..aku happy n best juga laa pgi stu..tp penat skit laa..mata asyik ngantok jew..happy bkn sbb berkawat okey..happy sbb dalam masa seminggu 2..aku dapat ngok kaka yg comel yg penah aku cerita kat entry yg lepas..dalam seminggu 2..mcm2 aku ngok gaya die..gaya die tolong org..makan..gelak..berkawat..berjalan..bercakap.bnyk lagi laa..lau aku ngok die senyap2..blh wat aku gelak sorg2 sbb ngok telatah die 2..haishh..lpas ni msti x dpat ngok die ag..sbb die da sem 6..:-(

seminggu aku kat stu..aku xnk pon cerita mcm mne aku berkawat ke apa kew..yg aku nak cerita..aku suka ngok kaka yg comel 2 senyap2..xthu die perasan atau x..kesah ke??jnji aku dapt ngok die,,ngok cara die mcm garang..tp die sorg yg baik,aku suka gaya die..cara die..mcm sorg yg memahami..n pasti die mmg sorg yg memahami..blh x kita nk jadikan kaka sebagai kaka kita..mmg x blh kan?? thu da..haishh ngarot laa aku ni...

selama seminggu ni mcm2 berlaku...pengalaman yg aku igat sekali ialah..kena rasuk ataupun lebih dikenali histeria..alah kes ni mmg bnyk n akn berlaku laaa..terutamanya tempat2 yg keras..biase laa..pgilaa..mne2 asrama kew..hostel kat malaysia ni yg mostly student dia adlh melayu..msti akn ada cerita pasal ni laa..tp bila cerita pasal histeria ni..entahlahh..aku mmg percaya pd kewujudan jin dan syaitan.tp cerita pasal histeria ni honestly aku agak skeptik sikitlaa..
bukan menolak sepenuhnya..tp kalau kita kaji betul2..kes histeria ni sebenarnya berpunca dari kita sendri..mungkin disebabkan kita sentiase igat n layan perasaan kita..atau tekanan perasaan yg x menentu..igat laa..ALLAH sentiase ada gn kita..jgn lupa bca laa ayat2 suci Al-Quran..bnykkan selawat,,alah biase laa org melayu selalu didegarkan cerita2 yg mcm ni..lau masuk asrama atau kolej..nila cerita yg terhagat DIPASARAN yg kita akn selalu dgar..smpaikan perasaan takot dan fobia tu bersarang kat otak..cerita pasal tempat keras..itu laa ini laa..histeria ni berlaku masa 2 hari sebelum hari 24 mac..time 2 mata aku mmg da ngantok sgt2..dalam org lain serius kan..aku leh gelak..sbb ngok telatah kaka comel 2..bila tlg bdx yg kena histeria..haha..main2 laa aku ni..xnk cerita da..igat..kesimpulannya..histeria mmg akn ada laa..xkira dimana-mana asrama tau hostel..mmg sering berlaku..Igat ALLAH sentiasa ada gn kita..insyaAllah..kita akn selamat..aamiin..

time aku balik asrama..masok jew bilik..kawan aku yg pksa aku msok jpam..ayat pertama yg keluar dari mulut dia ialah..teruk nya muka ko..bkn nya tnya khabar ke apa ke..aduai..wehh..sbb ko yg pksa aku dlu msok jpam..lau aku x masok xnk kawan laa apa bagai..best masok jpam bagai..tp ada program ko xnk pgi pulak..aku still sakit aty gn ko lagi..jgn tnya npew aku x mesra cm dlu lagi gn ko..serius aku ckp..balik2 aku x tegur die smpai arini..tp g kelas jew sama..sbb kami 1 kelas..emm..mls laa nk cerita pasal die..buat mood hilang..baik cerita pasal kaka comel 2..haha..merepek laa aku ni.setiap apa yg berlaku ada hikmahnya.aku enjoy pgi kawat kawalan 2..dapat pegalaman baru..:-)..
senior jpam yg sememangnya comel sgt..kak syira..kak balqis n kaka teha..:)
time latihan selama 6 hari..xkn nk masuk semua kan..mmg x laa,,penuh blog aku gn pic jew t..
ni urusetia..yg sememangnya comel dan baik sgt2,,,:)..
pic jurulatih xd pulaa.,hehe,
pemeriksaan barisan kawalan kehormatan utama.
masa 24 mac..hari sebenarnya...
ni pic senior jpam..sem 6 da..serius diorg semua baik2.n comel2 semua kan..xcm bdk bawa..ada yg sombong sgt..mentang2 da lama masuk jpam..aku senyum pun xnk senyum..lebih bek senior dri junior...emm..okey..bg yg sem 6 ni..semoga sem terakhir ni..akn membuat korang berjaya gn cemerlang..n semoga akn berjaya ble kuar dari kuim nanti...aamiin..:)..terima kasih atas jasa baik korang semua..:)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen