Online Diary Bicara Hati..: ALLAH JADIKAN MALAM..UNTUK ISTIREHAT..

Saturday 16 March 2013

ALLAH JADIKAN MALAM..UNTUK ISTIREHAT..

Hai korang yang belum tidur lagi tu.. HEHE! masih berjaga? samalah kita . ada setengah orang tu memang senang je nak tidur, sandar dekat kerusi yg lembut lagi empuk dah boleh tidur, tp setengah orang yg burung hantu macam saya ni? susahnya nak tidur .... -_-

so aktiviti pagi2 buta ni..saya baru lpas baca bku yg bertajuk jangan bersedih..yg baru saya bli kat popular tesco smlm..hehe..tapi saya x katam lagi membaca..so saya xdapt laa nk cerita kan lagi ye..tunggu saya katam baca t saya cerita kan..alahh saya tahu..korang mesti da penah baca buku ni..sbb bku ni popurla tau..jap2..saya bg ngok dlu..
 okey..msti korang da penah lihat tau baca kan..xkesah laa..saya baru jew bli jilid 1..die ada 3 jilid..abis baca ni..baru saya bli yg keduanya..blew mood baca tetibe lari..saya pon update blog ni hah...xthu pon nk cerita apa sebenarnya..HAHA..

OKEY..punca saya xblh tidur mlm.. petama..maybe sbb tidur siang..alahh sbb Masa matahari dah menegak atas kepala tu lah mata kita mula nak layu, kuyup, sepet bagai ..bila dah dapat tidur sampai tak ingat dunia, dah maghrib baru sedar OMG! nikmatnya tidur tu kann? HEHE! bila dah tidur petang, mmg susah lah kita nak tidur malam kan? ohhh! so hard -_-..kedua..suka tahan mata..Ini kes berat ni .dah mengantok tp mata still tak nak tutup lagi .sbb apa tak nak tutup? sbb kita asyik melayan satu benda tu sampai tak ingat nak tidur langsung ISH! ISH! ISH! (sama macam saya ni) HAHA!..ketiga..melayan apa yg kita suka..mcm saya..suka baca novel..so xkesah tdur lmbat kew x..sifat igin tahu apa yg akn terjadi dlm novel 2 membuak buak..so sy akn teruskan pembacaan saya smpai habis..hehe..jgn jadi macm saya ye..tdor laa..kan ALLAH jadikan mlm tok kita rehat.."Tidurlah kamu sebelum kamu ditidurkan" ahaks ^_- aduii..ayat tuhhh HAHA! tp kalau tak boleh nak tidur jugak nak buat macam mana kan? jangan makan ubat tidur sudah lah ok :) bahaya untuk kesihatan :)

alahh sng jew laa nk wat korang sng tdow malam..Sebelum tidur 2, korang baca doa tidur lepas tu letakkan kedua belah tapak tangan didada dan sebut Ya Rasyidu sebanyak 3kali insyaallah :) tak pun korang baca surah tiga Qul ok :)..lau still x dpt tdow lagi..korang dgar nasyid..cnfm terlelap..lau rasa nk tertdow 2..pdam dlu yew radio nasyid yg korang buka 2..hehe..

lahh diam x diam..jam laptop saya tepat pukul 3.39 am..yg bertarikh 17.3.2013..yg mana da masuk ari ahad..haishh..hari dimana hari yg bosan sedunia bg saya ketika berada di hostel..x thu laa knpa..tp bg saya hari ahad laa hari paling bosan..ahh..perlu ke nak hurai kan hari ahad smpai satu perenggan??? xperlu kot..HAHA...

okey..sambung semula..post saya pagi ni sebenar nya bukan nak cerita tntg hari ahad pon laa..ni pasal apa jew yg terlintas kat kepala otak saya ni..ehhh..saya ada nk cerita lagi laa..ecehh..sebenarnya xd pon..bajet jew.hehe..
arrr..knpa harini susah sgt2 nk tdow ni..da macm2 da saya buat ni..Dan bila keadaan bertambah kritikal, i'll ended up like this, berubah ubah posisi saya tidur. semua gaya ada termasuklah kuak lentang. hahaha. Dalam keadaan
 sedar lah woi sebab tak boleh nak tidur lagi.

ahh..pepagi mcm ni pun pnjg juga saya nk menaip..tengok arr jam..da pukul berpa..berapa lama agaknya saya menaip benda alah ni..saya sorg jew laa yg baca kot..dala membebel je tanpa hala tuju..sooo..ADA AKU KESAH..saya berhenti setakat sini dlu laaa..HAHA..
tidur siang x dapt menggantikan tidur malam...x sama..ALLAH SWT..ada mengatakn di dalam AL-QURAN..malam dijadikan untuk manusia berehat, relaks dan tidur..waktu siang pula dijadikan untuk kita berjaga, bekerja , belajar dan melakukan aktiviti2 lain yang bermanfaat..jadi kalau kita jadikan waktu siang tidur dan malam untuk berjaga ..bermaksud kita sudah menyalahi peraturan sepertimana yg ALLAH SWT..katakan di dalam AL-QURAN..
good night ++++ good morning semua..salam..:-)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen