Online Diary Bicara Hati..: program perkongsian bijak cermerlang, gelombang kedua..:)

Monday 11 February 2013

program perkongsian bijak cermerlang, gelombang kedua..:)

pada 9-10/2/2013..selama 2 hari 1 malam aku menjalani program PBC G2.
bertempat di ayer keroh country resort...haishh serius aku xthu 
program apa ni..just ikot kawan jew..kawan aku just ckp 
program halal n haram..2 jew..upenye pasal produk.

hah..produk ni laa..HPA..makanlah kamu makanan dari sumber yg halal..
mula2 aku mmg menyesal pergi..aku x suka laa pasal produk2 ni..
last2 aku enjoy n happy sgt..bnyk manfaat dn pengetahuan yg kita org dapt..
tapi aku rasa da macam orentasi laa pulak..ada qiammullail..ada atur cara majlis..
igat xd peraturan bagai..haha..petama sekali masok dewan 2..dimulakan dgn bacaan al-mathurat..n nyanyian lagu teman sejati..hah..nak thu x aku dapat 
kenal gn kawan yg berpurdah..aku igat die mcm lembut2 laa kan..
xbnyk bercakap..tp peragai die sama je gn kita org..otak gler2..haha..
tp mmg enjoylaa..blew penceramah nmpak kita org mcm 
da ngantok die org suh kita org berdiri n nyanyi kan lagu nasyid yg die org pasang kan..mmg best sgt2 program ni..xdapt dilupakan laa.lagi satu kita orang diberi makanan cara 1 dulang 4 org..mmg first time laa makan mcm 2..selama ni xpena pon..bak kata dieorg..
nak merapatkan silaturrahim antara kita org..punya laa sopan kita org makan..
mne x nya..1 dulang 4 org makan..mcm nk terlangggar kepala masing2..xkan dapat aku lupakan semua ni..program yg berunsurkan agama mcm ni..mmg sgt2 best..
antara tentatif PBC G2 yg aku igat..mcm mana nak jadi 
usahawan sehebat Nabi,inilah perjuangan kita..qiamullail,plan bina jutawan,latihan dlm kumpulan..mcm mne nak jadi jutawan yg berjaya..n lain2 lagi..time nak bagun qiammullailkan..budak yg pkai purdah 2 kata nk kejutkan kita org..last2..
kita org da siap..die x bagun lagi..last2 kita org yg kejotkan die..haha mmg kelakar laa die..
bnyk sgt perkara yg indah smpai xthu nak cerita mcm mne..biarlah ia jadi kenagan aku..
okey lagu ni..aku rasa da dapt hafal daa..sebb kalau je dieorg 
nmpk kita org ngatok..
kita org disuruh bagun n nyanyikan lagu ni..dgn penuh semagat..
n tanggan kita org disuruh genggam kuat tanda bersemagat.:)
korang nak thu..minuman coca cola kalau diterbalikkan..akn menjadi..
mcm kat atas 2..la muhammad la mekah..maksudnya..tiada muhammad
 tiada mekah..bertapa jahatnya yahudi..lagi 1 lagi yg aku igat..disco berbentuk kaabah..
reka bentuk kiblat orang Islam ditiru dan dijadikan bar (disko/kelab malam) di New York.semakin lama, orang kafir makin biadab dan sudah pijak kepala kita secara terang-terangan...haruskah kita berdiam diri je..kata nak boikot makanan n membeli makanan dari yahudi..tp mne??ad lagi kasut nike kita xbole pkai..sbb ad tertulis perkataan ALLAH..tp ak masih xperasan ag kat mne..penceramah 2 yg ckp okey..:)..
korag crilahh kat google ea..bnyk lagi..tp ni je yg aku igat..haha..:-)


okey..nilaa group kami..makan bersama..pgi mne2 bersama selama 2 hari ni..
dpt bilik pon bersama..tp yg pkai purdah 2 xsama..just bilik sembelah kami je laa..
nmpak x..kita org dpt sijil penghargaan dri pihak HPA..ni je laa dpt aku cerita kan..
mmg bnyk..tp xthu nak cerita mcm mne..kbye..

note..man jadda wa jadda..siapa berusaha..die akn berjaya..:-)









Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen