Online Diary Bicara Hati..: hidup di dunia yang sementara

Thursday 24 January 2013

hidup di dunia yang sementara

ASSALAMMUALAIKUM.WBT.

hidup didunia ini hnya sementara..aku rasa aku bnyk sgt buat jahat kat dunia ni..
ak cuba tok mencari dunia ak yang sebenarnya..ak xthu knpa ak dilahirkan di dunia ni..??
ak mencari kawan2 yang boleh bantu ak berubah ke arah kebaikan..
tetapi..manusia semua sama!!!memandang paras rupa tuk kenalan..smpai skunk..
aku masih xpercaya kat orang yang digelar manusia ni..bg aku semua sama..
kebanyakan manusia mula2 kenalan je indah..blew da lama2..semua tnggal kenagan
knpa manusia mcm ni ekk..susah ke nak kekalkan perkenalan 2 smpai ble2..
di dunia mahupun di akhirat...:-(..
manusia??
Betapa ramai manusia menjadi lupa daratan. Betapa ramai manusia menjadi ingkar. Betapa ramai manusia tidak dapat bersyukur. Betapa ramai manusia menjadi derhaka dan berkhianat.
 Mereka melupakan tujuan hidupnya ketika di dunia dan hanya mengejar kenikmatan dunia .
 Dunia yang dikejar akan berakhir. Tempat manusia hidup. 
Tempat manusia memuja kenikmatan. Semuanya menjadi sia-sia belaka.
tlg laa aku sahabat..ak mahu berubah..aku mahu berubah..aku malu pada muslimah yang solehah.
aku malu idup ak mcm ni..ak igin menjadi manusia yang tnggi darjatnya dpn ALLAH.
ak xnk jdi seorg yang ingkar dgn suruhan ALLAH..ak nak berubah..serius..
bantulah ak kawan2..
aku tahu Kehidupan di dunia merupakan permainan dan senda gurau. 
Ada kalanya menang ada kalanya kalah. Susah dan senang silih berganti. 
Senangnya merupakan kesenangan yang menipu, sedihnya merupakan kesengsaraan sementara.
 Itulah di namakan kehidupan di alam fana.
 Sungguh berbeza dengan kehidupan sejati dan abadi di akhirat  nanti. 
bantulah aku kawan..:-(

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen